Vil du være med til at drive digital transformation i Rudersdal Kommune?
Hvis du har stærke projektlederkompetencer og erfaring med udvikling af digitale løsninger, der understøtter komplekse forretningsgange, så er du måske vores nye teamleder i Digitaliseringsafdelingen.
Om jobbetDu bliver en del af en dedikeret og ambitiøs digitaliseringsenhed, hvor vi ud over en høj faglighed vægter fleksibilitet, trivsel og meningsfulde opgaver højt, hertil har vi gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
I teamet har vi systemansvaret for nogle af kommunens mest forretningskritiske fagsystemer – herunder Nexus – og arbejder målrettet med at udvikle og optimere digitale arbejdsgange, der skaber værdi for både medarbejdere og borgere.
Som teamleder får du ansvaret for den daglige ledelse og faglige sparring med teamets medarbejdere og du kommer til at prioritere og koordinere opgaver i tæt samarbejde med fagområder og leverandører, herunder blandt andre;
- Projektledelse af større digitaliserings- og forretningsudviklingsprojekter.
- Bidrage til strategisk udvikling af kommunens digitale systemlandskab og governance strukturer.
- Understøttelse af systemejerskab og videreudvikling af arbejdsgange i og omkring kernesystemer.
Du vægter et godt samarbejde højt, er inspirerende og kommer med en positiv energi. Du formår at opbygge tillidsfulde samarbejder i teamet og på tværs i organisationen og trives i en rolle med mange interessenter.
Som leder er du tydelig og motiverende og du har en dokumenteret erfaring med at skabe retning og engagement.
Det vil videre blive set som en fordel at du:
- Har dokumenteret erfaring med projektledelse og digital forretningsudvikling, gerne fra et leverandørperspektiv.
- Har en sundhedsfaglig baggrund.
- Har teknisk forståelse og indsigt i komplekse fagsystemer og systemintegrationer – herunder med et indgående kendskab til Nexus omsorgssystem.
- Har erfaring med leverandørstyring og kontraktopfølgning.
Digitaliseringsenheden er en nyopstartet afdeling i 2025. Digitaliseringsenheden er organisatorisk placeret i afdelingen Digitalisering og IT, og du refererer til Digitaliseringschefen i området Personale og Digitalisering. Digitaliseringsenheden består af cirka 20 medarbejdere fordelt på 2 teams, hvor du bliver teamleder af det ene team.
Afdelingen har til formål at sikre effektiv drift og effektivisere en række administrative områder og fagområder, hvor der skal implementeres it-løsninger, som optimerer organisationsdrift, herunder datadreven ledelse og udvikling af innovative arbejdsgange.
Om Rudersdal KommuneI Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER
AnsættelsesvilkårStillingen er fuldtid 37 timer og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og med start 1. november 2025.
Ansøgning, samtale og kontakt
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Samtaler:
Vi forventer at holde samtaler på følgende datoer:
- første samtalerunde torsdag den 18. september 2025
- anden samtalerunde onsdag den 24. september 2025
Hvis du inviteres til samtale, så hører du fra os tirsdag den 16. september 2025.
Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
Digitaliseringschef Søren Ladefoged, tlf.: 72681110, sorla@rudersdal.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-09-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9362d942-fdc7-471b-8450-6e7cd780599a