Er du en serviceminded lønkonsulent med interesse for dagtilbudsområdet? Kan du se dig selv som en del af et stærkt fagligt og socialt fællesskab?
Så er det måske dig, vi søger!
Om jobbet
Lønfunktionen består af 16 engagerede medarbejdere og er en del af stabsområdet Koncernøkonomi med ca. 100 medarbejdere. Du vil som lønkonsulent have selvstændigt ansvar for en række institutioner på dagtilbudsområdet, hvor du har tæt kontakt og dialog med områdets ledere sammen med en anden dygtig lønkonsulent. Derudover vil du have et tæt samarbejde og løbende sparring med de tre øvrige lønteams.
Der er for nylig gennemført en organisationsændring med fokus på at skabe stærke faglige fællesskaber omkring kommunens administrative opgaver, hvor vores understøttende partnerrolle er meget vigtig. Ud over Lønfunktionen omfatter Koncernøkonomi, også Økonomistyring og Analyse, Finans og Regnskab og Indkøb, som vi samarbejder med ligesom vi har mange samarbejdsflader til personalejura.
Ud over den daglige drift arbejder vi løbende på at udvikle og digitalisere lønadministrationen for at skabe bedre processer og compliance. For nylig har vi udarbejdet en revolutionerende lønstrategi, som skal implementeres bredt i organisationen. Strategien omfatter både styringsmæssig adfærd og konkrete værktøjer, der skal understøtte lederne i diverse lønspørgsmål. Du vil spille en vigtig rolle i implementeringen af denne strategi på dagtilbudsområdet.
Du vil bl.a. komme til at arbejde med:
- Primært ansvarlig for driften af lønopgaver fra ansættelse til fratrædelse i en række institutioner på dagtilbudsområdet
- Fortolkning og rådgivning af overenskomster og aftaler
- Lønindplaceringer og forhandlinger med faglige organisationer
- Ad.hoc. projekter inden for Koncernøkonomi
- Løbende løncontrolling
Vi forestiller os, at du:
- har flair for at arbejde med tal
- har erfaring som lønkonsulent gerne fra en kommune
- har en relevant uddannelse, fx kontoruddannelse el.lign.
- trives i rollen som ressourceperson inden for løn- og overenskomstspørgsmål og motiveres af både drift og udviklingsprojekter
- er serviceminded og god til at skabe relationer
- kan arbejde selvstændigt, men trives samtidig i teams
- sætter din viden og erfaring i spil, og vil bidrage til procesforbedringer og forandringer, som vi løbende arbejder med
Vi arbejder i KMD Opus Løn, og kendskab hertil er en fordel, men ikke et krav.
Derfor skal du søge stillingen
- Du bliver en del af et stærkt kollegaskab med høj faglighed, trivsel og sammenhold
- Du får et spændende driftsområde og mulighed for at gøre en positiv forskel og skabe værdi
- Vi tilbyder fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde, så der er god balance mellem arbejde og fritid
- Vi prioriterer faglig og personlig udvikling og tilbyder gode muligheder for dette
- Rådhuset i Holte ligger tæt på tog og bus, og der er gode parkeringsmuligheder
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor arbejder alle kommunens medarbejdere og ledere sammen for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgere, virksomheden og samfundet. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” her.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen med tiltrædelse den 1. oktober 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer.
Ansøgning, samtale og kontakt
Du søger stillingen ved at klikke på knappen ”Søg stilling” nedenfor.
Ansøgningsfristen er den 14. august 2025. Samtaler afholdes løbende fra august.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f9aab1ec-78e9-462f-aa4f-0afd61286df5