BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du fagligt stærk, og har lyst til at sætte din faglighed i spil? Kan du klæde ledere og chefer på til at shine? - Så hører vi gerne fra dig.
Om Jobbet
Du bliver en del af Personalejurateamet, som består af fire personalekonsulenter. Du får ansvar for dine egne områder, hvor din opgave bliver at sikre ordentlighed og faglighed i behandling af følsomme og komplekse sager, ofte i forbindelse med afskedigelsessituationer.
Arbejdsopgaverne er forskelligartede, men består typisk af:
- Ledelsesrådgivning - Opfølgning og sparring med ledere i vanskelige personalesager både vedr. sygefravær og tjenstlige forhold
- Juridisk sagsbehandling i personalesager i forhold til afskedigelser, fratrædelsesaftaler, advarsler mv.
- Forhandling med de faglige organisationer i forbindelse med afskedigelser
- Deltagelse ved vanskelige samtaler
- Undervisning af ledere i tjenstlige forhold og håndtering af sygefraværssager.
Din bagage
Du er uddannet eller efteruddannet inden for ansættelsesret. Det kan også være, du har en anden relevant faglig baggrund, det vigtige for os er, at du har en solid praktisk erfaring med forhandling og personalejuridiske opgaver i en offentlig kontekst.
Du er struktureret og analytisk i din opgaveløsning og vægter ordentlighed og grundighed højt. Du har evnen til at undre dig og stille opklarende spørgsmål til refleksion og sikring af optimal opgaveløsning. Du har en positiv og smittende energi og trives i en hverdag, der indeholder en kombination af overvejende drift, men også udviklingsopgaver – ambitionen er, at udviklingsopgaverne, fx udvikling af personalepolitiske retningslinjer og andre personalejuridiske opgaver end afsked på sigt kommer til at fylde mere.
Du har en stærk sans for formidling både skriftligt og mundtligt, og du kan kommunikere juraen forståeligt og anvendeligt. Du formår at lytte og indgå i dialog og derved skabe gode relationer på tværs af områder og organisatoriske niveauer. Som person er du åben og udadvendt, initiativrig og helt naturligt serviceminded.
Derfor skal du vælge os
Du får et spændende og udfordrende job, med gode muligheder for indflydelse på tilrettelæggelsen af din egen arbejdstid i forhold til opgaveløsningen.
Du bliver en del af et team, som er præget af engagement og vilje til at finde løsninger, - vi lægger vægt på, at der er plads til videndeling, gode faglige dialoger, at holde sig faglig opdateret og til at grine højt, da vores sager ind i mellem kan være tunge. I perioder har vi travlt, men hjælper altid hinanden, så alle kan følge med. Der er højt til loftet, og en hjælpsom kultur – både i teamet og på tværs af afdelingen.
Organisatorisk hører teamet under Strategi og Organisationsudvikling, som også består af vores HR-udviklingskonsulenter. Vores chef har ikke en personaljuridisk baggrund, hvorfor du skal være indstillet på, at du selvstændigt skal tage ansvar for at træffe afgørelser i dine sager – til gengæld bakker han os altid op og giver værdifuld ledelsesmæssig sparring.
Vi har stor fleksibilitet på vores arbejdsplads, både hvad angår arbejdstid og hjemmearbejde, ligesom vi prioriterer forskellige fællesaktiviteter i afdelingen i løbet af året.
Vi hører til på Rådhuset i Holte, hvor det er nemt at parkere eller at nå til med S-tog eller cykel.
Vi tror på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer og lønnen tager udgangspunkt i gældende overenskomst samt dine kompetencer og erfaring.
Tiltrædelse den 1. november 2024
Du kan læse mere om Rudersdal Kommune som arbejdsplads på vores hjemmeside: www.rudersdal.dk/infosider/rudersdal-kommune-som-arbejdsplads.
Ansøgning, samtale og kontakt
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Vi forventer at holde samtaler den 19, 20 og 24. september.
Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte område- og afdelingschef Lars Thuesen på 7268 1130, personalekonsulent Birgitte Mollerup på 7268 2118 eller personalekonsulent Katja Hansen på 7268 2125.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6103191