BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Som teknisk projektleder i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen får du mulighed for at være en del af udviklingen af et IT-system med afgørende samfundsmæssig betydning i en kompleks programorganisation. Du bliver en del af et team, der med et stort ansvar, skaber fundamentet for Skatteforvaltningens nye ejendomsvurderingssystem.
Jobbet
Vores tekniske projektleder skal arbejde med en række ledelses- og koordineringsopgaver, ofte forbundet med organisering og forberedelse af nye releases af vores software, ud over at styre komplekse tekniske aktiviteter, der spænder over adskillige projektteams.
Arbejdet som teknisk projektleder omfatter:
- At arbejde tæt sammen med udviklingsteams, enten for at sikre deres levering eller for at styre dem som interessenter.
- Opdatere tekniske planer, efterhånden som der sker ændringer som følge af udvikling og justeringer under test- og fejlkorrektion. Dette kræver en løbende og proaktiv opfølgning med udviklingsteams.
- Koordinere andre komplekse tekniske aktiviteter, dvs. for udviklingsmiljøer, for nye planlagte udgivelser og for forskellige test- og træningsmiljøer.
- Drift af tekniske opgaver – job eller tidsplaner – kørsel, test og fejlfinding og eventuelt konfigurering af jobs i et AWS-miljø.
- Problemløsning. Engagere sig som drivkraft i at løse problemer, der opstår - især for vedholdende at følge op med forskellige andre teams og sikre, at problemer løses, og dermed hjælpe med at undgå, at de "falder mellem teams".
- Udvikling af en stærk forståelse af systemet, dets processer og proaktivt at lære fra centrale tekniske personer.
- Regelmæssig fremdrifts- og statusrapportering.
- Du skal være en udadvendt person, der proaktivt rækker ud og vedholdende følger op mens du løbende lærer om tekniske og operationelle aspekter af systemet fra de forskellige udviklingsteams og ved at læse tilgængelig dokumentation.
- Du har database-erfaring og/eller tilsvarende baggrund indenfor IT.
- Ideelt set har du erfaring som teknisk release koordinator i en stor agil IT-organisation, der arbejder DevOps, hvor udvikling og drift går hånd i hånd.
- Alternativt har du relateret erfaring som teknisk leder eller koordinator, der involverer flere af nedenstående områder:
- Håndtering af et komplekst miljø i en stor IT-udviklingsorganisation
- Teknisk IT-koordinator eller teknisk projektleder
- Erfaring eller lyst og evnet til at arbejde med AWS-cloud teknologi
- Erfaring med skriftlig og mundtlig rapportering af status. Både formelt i rapporter og ad hoc efter ledelse og andre anmodninger.
- Positive personegenskaber og evner samt mod på at lære og udvikle dig indenfor ovenstående områder.
Du vil komme til at arbejde i en stor velorganiseret IT udviklings- og driftsorganisation med dygtige engagerede kolleger, stor respekt for individet og gode muligheder for videreudvikling og intern jobrotation.
Vores koncernsprog er dansk, men meget af vores arbejde foregår på engelsk, og størstedelen af vores dokumentation er på engelsk, så gode mundtlige og skriftlige kundskaber på begge sprog vil være en fordel. Det er dog at ønskeligt, at du kan tale, læse og skrive dansk.
Ejendomsvurderingssystemet
Implementeringscenter for Ejendomsvurdering (ICE) løser en vigtig, omfattende og teknisk udfordrende opgave for det danske samfund og vi er succesfuldt i gang med at føre denne opgave ud i livet. Vi udvikler et nyt system til at sikre fair og transparente ejendomsvurderinger til borgerne.
Systemet udvides løbende med udvikling af væsentlige nye funktioner, samtidig med at det er i operationel brug og under support. Dette sker i et agilt DevOps-miljø, hvor vi arbejder i sprints, der er organiseret i ’increments’ under SAFe. Programmet har 13 uafhængige udviklingsteams og teams til test og drift af systemet.
Infrastrukturen, herunder driftsmiljøer og 15 udviklings- og testmiljøer, der håndterer flere parallelle udviklings- og driftsspor, er alle organiseret i cloud ved hjælp af AWS.
Infrastruktur- og release-teams arbejder tæt sammen om at opbygge og organisere disse miljøer samt den højt automatiserede infrastruktur, der bruges til udvikling og release.
Release-processen er stort set automatiseret for alle release-typer fra løbende udviklings-release til stærkt styrede kvartalsvise større releases til drift af planlagt ny systemfunktionalitet. Disse større releases koordineres tæt både hvad angår at tilpasse ny og eksisterende funktionalitet og ved at indarbejde eksisterende produktionsdata i sådanne nye større releases.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 10. august 2023.
Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Dave Pearson på tlf. 72 37 14 99. Der kan indgå en logisk test og en personlighedsanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Tiltrædelse forventes 1. september.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområder er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Nybrovej 116, 2800 Lyngby.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej 116, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171081&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882026