BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af projektteamet bag leveringen Forskudsopgørelsen og Ejendomsbeskatning til 5 mio. skatteydere i Danmark? Har du lyst til at arbejde med at koble forretningen med IT i en kompleks organisation med stor variation i opgaverne? Så er du måske vores nye kollega i kontoret Forskud og Bolig.
Vi søger en erfaren projektleder, der har lyst til at indgå i Forskudsopgørelsesprojektet og sikre styring af udvikling og implementering af nye lovkrav i Forskudsopgørelsen og Ejendomsbeskatningen, som hvert år skal sikre borgerne korrekt skatteberegning af over 650 mia. kr.
Projektleder til Forskudsopgørelsen
Som projektleder til Forskudsopgørelsen er du, i et tæt samarbejde med Skattestyrelsens projektledelse ansvarlig for, at alle leverancer til Forskudsopgørelsesprojektet leveres til rette tid og kvalitet inden for den aftalte økonomiske ramme.
Du kommer til at arbejde i et it- og skattefagligt stærkt udviklings- og styringskontor, der løbende vil gennemgå en transformation fra traditionelle udviklingsmetoder til mere agile principper. Hovedopgaven er i samarbejde med forretningen at implementere lovkrav og andre forretningsmæssige behov i Forskudsopgørelsen og Ejendomsbeskatningen.
Udvikling- og Forenklingsstyrelsen og vores afdeling Forskud & Bolig gennemgår endvidere store forandringer og kontoret indgår aktivt i de omfattende ændringsprocesser inden for f.eks. kravprocesser, projektstyring og rapportering.
Du forventes at gå positivt ind i disse forandringer, ligesom du også får mulighed for at præge forandringerne på f.eks. procesoptimering, opgavestyring og ændring af tilgang og metoder, optimering af samarbejdet med leverandørerne, optimering af videreudviklingen af systemer, som anvendes ved tilblivelse af Forskudsopgørelsen.
Du kan således forvente at få et selvstændigt ansvar for at udøve projektledelse på en række mindre forandringsprojekter, der tilsammen understøtter den ønskede udvikling.
I stillingen får du en rolle, som indbefatter de klassiske projektlederdiscipliner og da forskudsopgørelsesprojektets IT-leverancer leveres af en ekstern leverandør, indebærer rollen også en del leverandørstyring.
I din hverdag som projektleder forventes du ud over de klassiske projektdiscipliner at kunne indgå i aktiviteter som:
- Samarbejde med Skattestyrelsens projektledelse, herunder udarbejdelse af styregruppemateriale, projektrapportering og øvrig projektdokumentation
- Facilitering og styring af workshops med procesejere, systemejere og leverandører
- Procesoptimering og ændring af tilgang og metoder, med fokus på muligheder og tools fra den agile verden.
- Optimering af samarbejdet med leverandørerne.
- Afklaring af tekniske problemstillinger samt planlægning og videreudvikling af vores systemer.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke altafgørende, men det er en fordel, hvis du har en relevant uddannelse. Derudover har du nogle års erhvervserfaring fra en lignende projektlederrolle i en større kompleks organisation.
Det er en fordel, hvis du har:
- Demonstreret projektledererfaring med planlægning, eksekvering og kommunikation på projekter i størrelsesordenen plus 10 mio.
- kendskab til forskellige it-udviklingsmetoder, herunder agile metoder og kendskab til JIRA
- En eller flere certificeringer inden for projektledelse
- Kommerciel erfaring fra leverandørforhandlinger, kontraktudarbejdelse eller lignende.
- Kendskab til ITIL og IT driftsprojekter
Det er naturligt for dig at sikre og fastholde et godt overblik, og du trives med at drive mange opgaver fremad.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send senest dit CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” så hurtig som muligt og senest mandag den 5. juni 2023. Vi holder samtaler løbende.
Vi gør opmærksom på, at der er tale om et genopslag.
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ann Jensen på 72 37 37 83.
Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og reference.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Nybrovej 110 og 116, 2800 Kgs. Lyngby.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 110, Nybrovej 110, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168278&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837772