BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde fokuseret med økonomiopgaver, har du styr på tal, regneark og budgetter, og evner du at dyrke detaljen og samtidig holde overblikket, så er du måske vores nye kollega i Kultursekretariatet.
Som økonomikonsulent i Kultursekretariatet får du et spændende og alsidigt job med fokus på at bygge bro mellem politiske processer, økonomiske analyser og daglige driftsopgaver.
Du kommer til at arbejde med den samlede økonomi på kulturområdet, herunder ledelsesinformation og controllerfunktion i forhold til områdets kulturinstitutioner; museer, biblioteker, idrætsanlæg, musik- og billedskole, biograf, kulturhuse m.m. Opgaverne er mange og forskelligartede og omfatter budgetlægning og -opfølgning, analyser og prognoser, regnskab samt driftsopgaver som bogføring og fakturering.
I forhold til budget- og regnskabsprocesser, vil det være dig, der formidler deadlines i området og sikrer, at alle, som skal bidrage, har forstået processer og deadlines. For at lykkes i jobbet, skal du være en god kommunikator og kunne lide at være i dialog med dine omgivelser om løsning af opgaverne.
I tæt samarbejde med sekretariatets øvrige medarbejdere har du ansvar for opgaver som fx udarbejdelse af kontrakter, samarbejdsaftaler, sagsfremstilling til Kultur- og Fritidsudvalget samt Folkeoplysningsudvalget. Du kommer til at varetage superbrugerfunktionen på ét eller flere at de administrative systemer og indgår også i arbejdet med GDPR. Hertil kommer forskellige ad hoc-opgaver samt udviklings- og projektopgaver. Du referer til sekretariatschefen og kommer også til at løse opgaver i tæt dialog med kulturchefen.
Din profilDu har en relevant videregående uddannelse og meget gerne erfaring med økonomiopgaver i en kommune/politisk styret organisation. Du evner at undersøge, omsætte og videreformidle økonomi, så det bliver lettilgængeligt for samarbejdspartnere og kollegaer på alle niveauer. Du har indgående kendskab til og erfaring med økonomistyringssystemer, gerne KMD Opus. Du arbejder struktureret, analytisk og detaljeorienteret, og du bidrager aktivt og positivt til vores arbejdsmiljø og sætter pris på en uformel og humoristisk omgangstone.
Derfor skal du vælge osI Kultursekretariat er vi 16 medarbejdere, der har høje ambitioner for kultur- og fritidslivet i Rudersdal Kommune. Vi arbejder tæt sammen med borgere, foreninger, ildsjæle m.fl. om at udfolde Rudersdal Kommunes kulturpolitik.
Du kommer til at indgå i mange tværgående samarbejder med mulighed for at påvirke opgaveløsningen og måden, vi gør tingene på. Du får engagerede og dygtige kollegaer med mange forskellige faglige profiler i Kultursekretariatet, på tværs af det samlede kulturområde og i kommunens øvrige fagområder. Dertil kommer en lang række eksterne samarbejdspartnere.
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER
AnsættelsesvilkårJobbet er på 37 timer om ugen til besættelse pr. 1. december 2023. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og på baggrund af kvalifikationer.
Om osKulturområdet arbejder med kultur- og fritidslivet i bred forstand, herunder frivillig- og foreningsområdet. Kulturområdet er idrætsanlæg, museer, biblioteker, musik- og billedskole, Ung i Rudersdal, biografer, kulturhuse samt kultursekretariatet.
Vi understøtter, vejleder og faciliterer borgernes egne initiativer og tilbyder kulturelle oplevelser med henblik på et sundt og aktivt kultur-, fritids-, og idrætsliv.
Kulturområdet er kendetegnet ved at muliggøre meningsfulde kultur-, fritids- og idrætsoplevelser for såvel den enkelte som for fællesskabet.
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Første samtale afholdes 5. oktober 2023 og anden samtale den 10. oktober 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej 2, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.rudersdal.dk/job?hr=show-job/160763&linkref=131338&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5898343