Områdechef til Ejendomme og Arealer i Rudersdal Kommune: Led strategisk udvikling og tværgående samarbejde

dato

Motiveres du af tværgående samarbejder og kan du lede og sætte den strategiske retning for Ejendomme og Arealers fremtidige udvikling?

Om jobbet

I skønne Rudersdal har vi etableret et nyt område ”Ejendomme og Arealer”, som en del af kommunens initiativ for fremtidens service og administration. Målet er at styrke de faglige fællesskaber og sikre en bedre serviceunderstøttelse af de forskellige fagområder. Som områdechef for Ejendomme og Arealer får du en unik mulighed for at præge organiseringen, opbygge kulturen og udvikle processerne helt fra begyndelsen.

Som områdechef bliver du en del af kommunens chefgruppe med reference til direktionen. I Ejendomme og Arealer får du det faglige, økonomiske og personalemæssige ansvar og skal lede en gruppe dygtige og engagerede ledere og medarbejdere.

Du vil stå i spidsen for udarbejdelse af en ny ejendomsstrategi, hvor ejerskabet til kommunens bygninger og det fulde driftsansvar skal samles i området. Hermed samles ansvaret for både indvendig og udvendig vedligeholdelse og den tekniske servicedrift. Samtidig har kommunalbestyrelsen sat fokus på at øge ejendomssalget, og at der arbejdes med en strategi for arealoptimering på tværs af hele kommunens bygningsmasse og dermed på tværs af alle områder.

Af andre store opgaver vil du skulle stå for at sikre en effektiv drift i forhold til kommunens veje, stier og fortove, samt drift på kommunens arealer. Ligeledes vil du skulle etablere et kørselskontor, hvor drift af kommunens køretøjer samles, og som bl.a. skal forestå udbud og effektivisering af den visiterede kørsel.

Derudover bliver dit fokus strategisk og faglig udvikling, effektiv drift og ressourceudnyttelse samt tværgående samarbejde. Du skal sikre høje faglige standarder for vedligeholdelse og udvikling af kommunens ejendomme og infrastruktur, fremme bæredygtige løsninger inden for klima, miljø og biodiversitet og drive implementeringen af digitale løsninger samt datadrevet ledelse. Samtidig skal du prioritere en solid politisk servicering og bidrage til helhedsorienterede løsninger med borgerinddragelse i fokus.

Din profil

Du kan lide og har sans for samspillet mellem politikere, organisation, medarbejdere og borgere. Du vægter de gode samarbejder højt, inspirerer og leder med stor energi og formår at opbygge et tillidsfuldt forhold til dine medarbejdere. Du sætter retningen og definerer rammerne, samtidig med at du bidrager til at skabe trivsel og et motiverende arbejdsmiljø, hvor faglighed og fællesskab er centrale værdier. Din ledelsesstil er inkluderende, og du har et solidt overblik, som gør dig i stand til at uddelegere ansvar til medarbejderne, samtidig med at du træder til og støtter, når behovet opstår.

Du har en relevant, længerevarende uddannelse og solide faglige kompetencer samt ledelseserfaring bag dig. Du har erfaring med politisk betjening, kan fremlægge en sag kort og sagligt, og du har en veludviklet forståelse for at navigere og trives i skiftende politiske dagsordener, mål og prioriteringer, og du vægter kvalitet og ordentlighed højt.

Herudover er det afgørende, at du har et strategisk udviklingsorienteret mindset og formår at flytte organisationen for at nå de mål, som vi har sat os for i Rudersdal Kommune.

Du har interesse for IT, digitalisering og nye teknologier og kan indtænke disse til fordel for udviklingen i Ejendomme og Arealer. Du kan organisere arbejdsprocesser og ser mulighederne i digitalisering og nye værktøjer, der kan fremme en effektiv opgaveløsning.

Om Ejendomme og Arealer

Ejendomme og Arealer er et af kommunens 10 områder og består af afdelingerne; Rudersdal Ejendomme, Park og Vej og et kommende kørselskontor, i alt 120 medarbejdere:

  • Rudersdal Ejendomme står for vedligeholdelse og drift af en stor kompleks ejendomsportefølje på mere end 300.000 m2 herunder; byggeledelse, styring af vedligehold, energiledelse, teknisk service, ejendomsadministration af kommunens sociale boliger og øvrige ejendomme, køb og salg af ejendomme og tilsyn og støttesagsbehandling i forhold til almene boligorganisationer.
  • Park og Vej står for drift af kommunens veje, stier og fortove, samt drift af de grønne områder og udearealer; parker, institutionsområder, skove- og øvrige naturområder.
  • Kørselskontoret skal optimere den samlede kørsel i kommunen. Det er planen at samle kommunens bilpark i én enhed.

Derfor skal du vælge os

Fordi vi tror på, at vi kun lykkes i fællesskab. Det er vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” her

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til chefaftalen og med start den 1. maj 2025.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Rekrutteringen varetages i samarbejde med rekrutteringskonsulent Joy Torpdahl fra LeadWithJoy.

Vi forventer at afholde to samtalerunder. Første samtalerunde mandag den 17. marts 2025 og anden samtalerunde mandag den 24. marts 2025.

Der skal påregnes tid til test m.m. mellem de to samtaler.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte

Christian Bruhn Rieper, områdets direktør, på telefon 72681055 eller Joy Torpdahl , rekrutteringskonsulent LeadWithJoy, på telefon 50441646. Hos Joy kan du fortroligt – hvis du ønsker det - få en foreløbig vurdering af dit match med stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f0b2ed00-b24f-43fa-bfe4-dd7bb2e81682

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet