Økonomimedarbejder til fakturahåndtering på folkeskoler i Rudersdal Kommune

dato

Om jobbet

Koncernøkonomi i Rudersdal Kommune søger en ny kollega, der kan sikre en høj kvalitet i fakturahåndteringen på 4 af kommunens 8 folkeskoler.

Du bliver en del af et stærkt, økonomifagligt fællesskab i enheden ”Regnskabsservice”, men skal også arbejde tæt sammen med ledelse og personale på skolerne. Dine opgaver omfatter

  • Bogføring af faktura for skolerne
  • Håndtering af personlige udlæg og manuelle udbetalinger
  • Administration af rådighedskasser (MobilePay, kontanter mv.)
  • Bidrag til implementering af automatiske betalingsløsninger
  • Understøttelse af ledere og medarbejdere på skolerne.

Opgaverne har hidtil været løst af skolesekretærer ansat på skolerne, men samles nu i to nyoprettede stillinger i Regnskabsservice. Du kommer til at arbejde tæt sammen med din kollega, der understøtter kommunens andre 4 skoler, og i travle perioder og ved ferie og fravær vil I skulle understøtte hinanden. Samtidig er der fleksibel arbejdstidstilrettelæggelse med mulighed for 1-2 dages hjemmearbejde om ugen.

Der er et stort potentiale i at ensrette og løfte kvaliteten i fakturahåndteringen på skolerne, herunder udbrede brugen af digitale apps og automatiske betalingsløsninger som fx Letbetaling.

Du skal samtidig levere en god service til ledere og medarbejdere på skolerne, så de hjælpes til godkende faktura på en effektiv og sikker måde og til at løfte deres budgetansvar. Din sikre hånd i bogføringen sikrer fundamentet for en god økonomistyring på skolerne og du kommer derfor også til at arbejde tæt sammen med økonomipartnerne for skoleområdet.

Din profil

Du er administrativt uddannet og har måske erfaring fra en kommune eller anden offentlig virksomhed. Hvis du har erfaring eller kendskab til skoleområdet, vil det være en fordel, men er ikke et krav. Nyuddannede kan også komme i betragtning.

Du er typen der løser dine arbejdsopgaver selvstændigt, til tiden og sætter en ære i, at bogføringen er sikker og korrekt. Du er samtidig en klar teamplayer og kan indgå i et tæt samarbejde med dine kollegaer.

Du er nysgerrig og har interesse for, hvordan arbejdsgange kan optimeres. Du har et digitalt mindset og er vant til at bruge forskellige systemer, fx KMD OPUS.

Du har et godt blik for, hvordan du kan understøtte ikke-økonomifaglige ledere og medarbejdere med at godkende faktura mv. – så de opgaver ikke tager unødig tid fra deres faglige kerneopgaver.

Derfor skal du vælge os

I Regnskabsservice bliver du en del af et stærkt, fagligt fællesskab. Vores kerneopgave er at levere de transaktionelle økonomiopgaver effektivt og med en høj kvalitet. Samlingen af opgaverne i en ny enhed giver rig mulighed for faglig sparring og gensidig understøttelse ved ferie og i travle perioder.

Vi ønsker at gøre en forskel og vi prioriterer at have en arbejdsplads med et godt samarbejdsklima og nærværende ledelse.

Vi prioriterer en god balance mellem arbejde og privatliv. Vi har en fleksibel arbejdstilrettelæggelse, hvor der er mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage om ugen, når opgaverne passer dertil.

Koncernøkonomi løser alle økonomiopgaver i Rudersdal Kommune og der vil på sigt være gode muligheder for at prøve kræfter med andre transaktionelle og evt. andre typer økonomiopgaver alt efter din profil og interesser.

I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst og ifølge kvalifikationer og erfaring. Dit primære arbejdssted vil være rådhuset i Holte, men du vil også have en fast arbejdsdag i Birkerød tæt på skoleområdet og efter behov også være til stede på skolerne.

Om os

I foråret 2025 har vi samlet alle økonomiopgaverne i Rudersdal Kommune i Koncernøkonomi for at øge kvaliteten og effektiviteten af økonomiopgaverne. I den forbindelse har vi etableret enheden ”Regnskabsservice” i afdelingen Finans og Regnskab, der på nuværende tidspunkt er ved at få overdraget økonomiopgaverne fra bl.a. skolerne.

Enheden løser alle transaktionelle økonomiopgaver for områder og institutioner såsom bogføring af faktura, fakturaudstedelse, udbetalinger til borgere og virksomheder, afstemning af statuskonti, udlægshåndtering, kontantkasser mv. Regnskabsservice er organiseret i tre teams og består af 20-25 medarbejdere, når det er fuldt etableret.

Koncernøkonomi består af i alt ca. 100 medarbejdere. Området varetager foruden økonomiopgaverne også løn-, opkrævnings-, indkøbs- og analyseopgaver.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor. Vedhæft uddannelsesbevis og andre relevante dokumenter.

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Katrine Fuglesang , kafu@rudersdal.dk, tlf. nr. 72 68 19 88 eller Finans- og regnskabschef Anders Brems Rasmussen, abra@rudersdal.dk, tlf.: 72 68 42 56.

Ansættelsesstart: 15. august 2025.

Samtaler: Samtaler forventes afholdt d. 25. juni.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/47007b65-1ff2-47d6-af2c-d419635e3c8d

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet