BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hvis du mestrer balancen mellem at være menneske i lederrollen, være tydelig og autentisk i din ledelsesstil, aldrig er bange for at prøve noget nyt og altid søger efter at gøre det bedre, så er du måske vores nye områdechef.
Om jobbet
Som områdechef for Personale og Digitalisering får du det overordnede ledelsesansvar for den daglige drift, herunder personaleledelse, økonomistyring samt ansvaret for den strategiske og faglige udvikling af området.
Du bliver en del af områdechefgruppen og en vigtig sparringspartner for direktionen med et medansvar for udviklingen og understøttelse af den overordnede strategiske ledelse af Rudersdal Kommunes samlede organisation.
Der er flere fokusområder; Med udspring i det igangværende organisationsudviklende arbejde omkring skabelsen af fremtidens arbejdsplads, skal samspillet mellem forskellige fag- og sektorområder på tværs i organisationen styrkes og der skal etableres stærkere faglige fællesskaber.
Den fællesforståelse af Rudersdal-strategien ”Vi lykkes kun i fællesskab” og organisationsværdierne skal kobles med de gode fortællinger i områderne, så den daglige drift på den måde forenes med realisering af politiske målsætninger.
Gennemgående for arbejdet med organisationsudvikling bliver derfor også et fremadrettet fokus på en strategisk tilgang til kommunikation. Gennem fælles forståelse og fortællinger skal kommunens omdømme forbedres. Borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere skal have en positiv opfattelse af kommunen, der skal opleves som en attraktiv arbejdsplads og en professionel organisation. Et forbedret omdømme skal både højne borgernes tilfredshed, interne samarbejder og trivsel og ikke mindst tilknytning, fastholdelse og rekruttering af dygtige medarbejdere. Netop tilknytning, fastholdelse og rekruttering ses som en af de vigtigste strategiske dagsordner nu og i de kommende år.
Dertil skal du også have interesse for at drive organisationen teknologisk ind i fremtiden. Der skal identificeres og implementeres nye teknologier og løsninger, der kan optimere og effektivisere organisationens processer og arbejdsgange til gavn for medarbejdere og borgere.
Din Profil
Du har stor erfaring med forandringsledelse og komplekse udviklingsprojekter og du har viden og indsigt i hvordan en organisation understøttes i en forandringskultur. Dertil har du visioner, udsyn, et generøst blik for nytænkning og kan både sætte retning og rammer samtidig med, at du leder og motiverer med et stort drive.
Du har en veludviklet forståelse for at navigere og trives i skiftende politiske dagsordener, mål og prioriteringer og du forstår at inddrage og samarbejde med mange interessenter på samme tid. Du insisterer på de gode samarbejder og motiverer og inspirerer til tillidsfulde samarbejder på tværs i organisationen, hvor du kommunikerer åbent og tydeligt og bidrager til at skabe trivsel og et udviklende og inspirerende arbejdsmiljø.
Du evner at træffe velovervejede og strategiske beslutninger baseret på en solid ledererfaring, der matcher kravene til en moderne offentlig ansat chef. Kendskab til Rudersdal Kommune vil blive set som en fordel. Personlighed og mindset er dog det vigtigste.
Derfor skal du vælge os
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” her.
Om os
Personale og Digitalisering understøtter organisationen på tværs og samarbejder med alle kommunens områder om fælles udvikling af vores kommune til gavn for vores borgere.
Personale og Digitalisering er organiseret i 5 afdelinger; Kantinerne, Kommunikation, Rudersdal Betjente, Rudersdal IT samt Strategi og Organisationsudvikling med i alt 70 medarbejdere.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til chefaftalen.
Start 1. august 2024 eller snarest muligt.
Ansøgning, samtaler og kontakt
Du søger jobbet ved at klikke på knappen ”Søg stillingen” nedenfor.
Samtaler
- Første samtalerunde holdes torsdag den 20. juni 2024
- Anden samtalerunde holdes tirsdag den 25. juni 2024
Obs: ansøgningsfrist er den 17. juni kl. 12:00
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6064239