BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en erfaren og strategisk tænkende kommunikatør med passion for at udfolde kompleksiteten i opgaveløsningen i en kommune? Har du visioner om hvordan borgere, foreningsliv og erhvervsliv kan inddrages i en meningsfuld dialog? Og vil du være med til at formidle og omsætte kommunens strategiske retning og værdier i praksis?
Så er det dig, vi leder efter som vores nye kommunikationschef!
Om jobbet
Som kommunikationschef vil du få en central rolle i at udvikle og styrke kommunens kommunikationsindsats. Du skal hjælpe os med at kommunikere med én stemme og sikre, at der skabes sammenhæng mellem vores mål og kommunikation, så den fremstår sammenhængende, klar og engagerende på tværs af alle platforme.
Du skal hjælpe os med at skabe transparens både internt og eksternt, så vi på en troværdig måde formidler vores resultater, åbner processer op, udfolder kompleksiteten i opgaveløsningen og proaktivt tænker hele vejen rundt om både problemer, interessenter og løsninger. Med et stærkt blik på, hvornår nationale beslutninger og initiativer, der påvirker borgerne i Rudersdal, kalder på en offensiv strategisk kommunikation, skal du hjælpe os med at fremme Rudersdals borgeres interesser ud over kommunens grænser.
Sammen med områdechefen og dedikerede medarbejdere får du en fremtrædende rolle i organisationen, hvor du skal være med til at styrke kommunikationsfagligheden og de tætte kommunikationsfaglige fællesskaber i og på tværs af organisationen. Med et helhedsorienteret, organisatorisk blik bliver det din opgave at sikre, at strategisk kommunikation bliver en fast del af opgavevaretagelsen i og på tværs af hele kommunen til gavn for kommunens borgere og interessenter i øvrigt, og du bliver en tæt sparringspartner for både direktionen og for områdecheferne.
Internt i området bliver du en del af det strategiske ledelsesteam, hvor du sammen med områdechefen står for at understøtte organisationen i fremtidens udvikling, herunder med forandringsledelse, organisationsudvikling, digitalisering og kommunikation.
Du får ansvaret for:
- Udvikling og implementering af en tværgående kommunikationsstrategi, der understøtter kommunens målsætninger og formidler de gode resultater til omverdenen.
- Strategisk rådgivning af kommunens ledelse og afdelinger, så kommunikationen bliver en proaktiv, intuitiv og integreret del af hverdagens opgaveløsning
- Ledelse og udvikling af kommunikationsafdelingen, herunder daglig ledelse, sparring og kompetenceudvikling.
- Udarbejdelse og koordinering af pressemeddelelser, nyhedsbreve og andre kommunikationsmaterialer.
- En proaktiv og effektiv pressehåndtering samt mediekontakt, herunder krisehåndtering
- Overvågning af medier og analyse af kommunikationsindsatser for løbende at optimere og forbedre kvaliteten af leverancerne.
- Udvikling af alle relevante kommunikationskanaler til effektiv og serviceorienteret borgerbetjening, hvor anvendelsen af nye teknologier og digitale platforme er i fokus.
Din profil
Vi ser gerne, at du kommer med solide kommunikative resultater fra en privat eller offentlig organisation på strategisk og operationelt niveau. Du er en erfaren og dygtig leder med en inkluderende ledelsesstil, og du har en åben og dialogsøgende tilgang. Du er positiv, engageret og kan begejstre.
Du mestrer balancen mellem at sætte tydelig retning og samtidigt give rum og plads til medledelse i opgaveløsningen. Du kan skabe følgeskab for de fælles mål og matche kravene fra organisationen med ressourcer og kommunikationsfaglige kompetencer.
Derudover forestiller vi os, at du:
- Har en relevant længere videregående uddannelse. Retningen er ikke afgørende, så længe du har erfaring og resultater med dig fra kommunikationsområdet.
- Har flere års erfaring fra en lignende stilling i en politisk styret, gerne offentlig, privat eller en medlemsorganisation.
- Er en stærk og inspirerende leder, der kan motivere og udvikle dit team.
- Er en dygtig strateg, der kan tænke langsigtet, være på forkant og skabe sammenhængende, autentiske kommunikationsindsatser.
- Du er analytisk i din tilgang, og har stærke skriftlige og mundtlige formidlingsevner.
- Er kreativ, initiativrig og har en god fornemmelse for, hvad der skaber engagement og dialog.
- Har forståelse for anvendelsen af digitale redskaber og målrettet brug af forskellige kommunikationsplatforme.
Derfor skal du vælge os
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” her.
Om os
Kommunikationsområdet understøtter organisationen på tværs og samarbejder med alle kommunens områder om fælles udvikling af vores kommune til gavn for vores borgere. Kommunikationsafdelingen er placeret på Rådhuset i Holte, og der er 6 medarbejdere i afdelingen, hvortil kommer gode kolleger rundt om i organisationen som sammen skal bidrage til den samlede kommunikationsindsats.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til chefaftalen. Start 1. oktober 2024
Ansøgning, samtaler og kontakt
Du søger jobbet ved at klikke på knappen ”Søg stillingen” nedenfor.
Samtaler
Vi forventer at holde samtaler på følgende dage:
Første samtalerunde holdes mandag den 19. august 2024
Anden samtalerunde holdes onsdag den 28. august 2024
Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os i uge 32:
Lars Erik Thuesen, områdechef i Personale og Digitalisering, 7268 1130
Birgitte Lundgren, kommunaldirektør, tlf.: 7268 1060
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6080608