Vil du stå i spidsen for en strategisk vigtig IT-agenda i en kommune med høje ambitioner for digitalisering, sikkerhed og stabil drift? Er du en IT-chef med solid ledelsesmæssig tyngde og stærk teknisk forståelse, der kan sikre en sammenhængende, robust og fremtidssikret IT-platform til gavn for både borgere og medarbejdere, så er det måske dig vi søger.
Om jobbetSom IT-chef får du det overordnede ansvar for kommunens IT-område i en periode præget af betydelige forandringer og øget kompleksitet. Du får en central rolle i implementeringen af KL og regeringens aftale om centralisering af den kommunale IT-drift i 4–5 nationale centre og skal samtidig håndtere de arkitektur-, governance- og sikkerhedsmæssige konsekvenser heraf.
Opgaven kræver, at du kan balancere stabil og sikker drift med strategisk udvikling i en organisation med mange afhængigheder, snitflader og interessenter – både internt og eksternt.
Som IT-chef vil du blandt andet:
- Udvikle, forankre og implementere en sammenhængende enterprise IT-arkitektur, der understøtter kommunens strategiske mål og spænder over cloud, integration, identitets- og adgangsstyring samt sikkerhed.
- Sikre compliance med NIS2-direktivet og omsætte lovgivningsmæssige krav til konkrete tekniske, organisatoriske og ledelsesmæssige tiltag.
- Lede og udvikle IT-organisationen, herunder både specialister og ledere, og skabe en kultur præget af tillid, tydelighed og ansvar.
- Sikre stabil, effektiv og sikker drift af kommunens IT-platforme i tæt samspil med interne forretningsområder.
- Styre og udvikle det strategiske samarbejde med eksterne leverandører, nationale aktører og øvrige samarbejdspartnere.
- Bidrage aktivt til digitalisering og effektivisering på tværs af kommunen med fokus på understøttelse af kerneopgaven.
Vi forestiller os, at du har:
- Solid, flerårig erfaring med enterprise IT-arkitektur og strategisk IT-ledelse i komplekse organisationer.
- Dokumenteret erfaring med ledelse af både medarbejdere og ledere og evne til at skabe engagement og retning.
- Indgående kendskab til informationssikkerhed, risikostyring og NIS2 – gerne med praktisk erfaring i implementering.
- Stærke kompetencer inden for strategisk leverandørstyring og kontraktmæssigt samspil mellem kommune, nationale aktører og større IT-leverandører.
- Evne til at navigere i komplekse forandringsprocesser og skabe resultater i samarbejde med mange interessenter.
It-teamet i Rudersdal Kommune arbejder med drift, vedligeholdelse af en moderne it-installation med ca. 350 servere, mere end 400 fagsystemer, 2000 pc’er og over 5000 brugere. På skoleområdet understøtter vi ca. 7000 elever og 600 lærere.
Du vil referere til digitaliseringschefen og være del af en mindre ledergruppe som arbejder på tværs af digitalisering og IT.
Digitalisering og IT-afdelingen befinder sig i Holte.
Om Rudersdal KommuneI Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER
AnsættelsesvilkårStillingen er på 37 timer om ugen og med start 1. marts eller snarest muligt.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Vi har flekstid og tilbyder mulighed for hjemmearbejdsdage.
Ansøgning, samtale og kontaktIntern kandidat haves.
Vi forventer at holde samtaler torsdag den 15. januar 2026 og onsdag den 21. januar 2026.
Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte: Digitaliseringschef Søren Ladefoged. Tel: 72681110, Søren kan træffes den 17, 18 og 19. december 2025 samt den 2. januar 2026.
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/f0392e50-d532-43fc-b1da-1dd8d520d887