BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du økonomistyringskompetencerne til at give strategisk sparring til ledelsen og udvikle økonomistyringen på klima-, miljø- og teknikområdet? Har du et godt overblik og er du god til at koordinere og sparre med dine kolleger om opgaverne? Så er stillingen som fagkoordinator måske noget for dig.
Gentofte Kommune har en vision om at være et godt sted at bo, leve og arbejde. Visionen for Økonomi og Personale er, at vi vil bringe vores faglighed i spil, så vi sammen med organisationen gør Gentofte til det bedste og mest bæredygtige sted at bo, leve og arbejde.
Du bliver som fagkoordinator en vigtig og strategisk samarbejdspartner for direktøren for klima-, miljø- og teknikområdet, som består af Park og Vej, Natur og Miljø, Gentofte Ejendomme, Plan og Byg, Forsyningen, herunder Fjernvarmen, Affald og Genbrug samt Beredskab Gentofte. Der er fire økonomikonsulenter inkl. fagkoordinatoren tilknyttet disse fagområder. De varetager de klassiske økonomistyringsopgaver som budgetlægning, løbende opfølgning og regnskab i samarbejde med fagområdet. Udover at koordinere den løbende økonomiunderstøttelse vil der også være opgaver med at udvikle økonomistyringen på området, herunder udarbejde styringsinformation, prognoser og konsekvensberegninger af lovændringer m.v. Derudover vil du indgå i udarbejdelse af og sparring om større analyser på området. Endelig er der opgaver vedrørende økonomistyring af anlægsprojekter samt at understøtte ledelsen med styring af de kommunale forsyningsselskaber. Fagkoordinatoren varetager selvstændigt økonomistyringsopgaver vedrørende affald og genbrugsområdet og fjernvarmen.
Du vil blive en del af styringsenheden med 21 medarbejdere i Økonomi og Personale, hvor kompetencerne inden for økonomistyring er samlet på tværs af hele kommunen. Styringsenheden er placeret på Rådhuset. Medarbejderne i Styringsenheden er grupperet på tre områder med hver sin fagkoordinator, hvor klima-, miljø- og teknikområdet udgør et område, børn, skole, kultur, unge og fritid samt administration udgør et andet område og social- og sundhedsområdet udgør et tredje område. Du indgår i et tværgående netværk for alle fagkoordinatorer på tværs af Økonomi og Personale og får herigennem en bred kontaktflade til og mulighed for at spare med kolleger i samme funktion i de øvrige afdelinger.
Dine opgaver som fagkoordinator:
- Primær kontaktperson i økonomi for direktøren for klima-, miljø- og teknikområdet (samt fagchefer)
- Strategisk sparringspartner for direktøren, herunder at spore dig ind på, hvad fagområdet har brug for
- Koordinere, understøtte og kvalitetssikre løsningen af opgaverne på området
- Sparring med medarbejdere på området
- Bidrage til den løbende udvikling af området og enheden i samarbejde med de to øvrige koordinatorer og afdelingslederen
- Formidle Økonomi og Personales perspektiver i dialogen med fagområderne
- Selvstændige opgaver vedrørende affald og genbrugsområdet samt fjernvarmen
Vi ønsker os, at du:
- Har en samfundsvidenskabelig eller anden relevant uddannelse på kandidatniveau
- Har erfaring med eller interesse for faglig koordinering og ledelse samt understøttelse af fagområder og ledelsesgrupper
- Har stærke økonomifaglige kompetencer, dataforståelse og er ambitiøs i din tilgang til arbejdet
- Har interesse for og gerne kendskab til et eller flere af fagområderne og forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation
- Har gode kommunikative og formidlingsmæssige kompetencer, der bidrager til at skabe følgeskab
- Er god til at skabe tillidsfulde relationer og navigere i mange forskellige samarbejdsflader
- Arbejder selvstændigt og struktureret og er i stand til at bevare overblikket i en travl hverdag
- Har evner for både at arbejde med drifts- og udviklingsopgaver og korte og lange deadlines
- Er fortrolig med økonomisystemer og it-redskaber. Særligt er gode excel-kompetencer en forudsætning
- Udviser empati og anerkendelse i samarbejdet med kolleger og øvrige samarbejdspartnere.
Vi tilbyder:
Lyder det som en spændende stilling, og deler du vores høje ambitioner, så tilbyder vi et afvekslende job med gode kolleger, hvor du får stor indflydelse på jobindholdet og tilrettelæggelsen af opgaverne. Endvidere vil du få gode muligheder for faglig og personlig udvikling i et godt fagligt og kollegialt fællesskab med en uformel omgangstone.
Direktørområdet, der består af ca. 130 medarbejdere og omfatter Økonomi og Personale (80 medarbejdere) og Digitalisering og IT (50 medarbejdere), understøtter økonomi- og digitaliseringsdirektøren og de budgetansvarlige i hele kommunen med effektiv udnyttelse af ressourcerne. Økonomi og Personale har i samarbejde med direktionen i Gentofte Kommune søsat et projekt om proaktiv økonomistyring, som skal styrke samarbejdet med fagområderne og i højere grad understøtte, at der handles på udfordringer, så vi kan fastholde en robust økonomi med rum for politiske prioriteringer. Vi arbejder fokuseret med at udnytte de ressourcer, vi har til rådighed. Styringsenheden, hvor fagkoordinatoren ansættes, er centralt placeret i denne udvikling.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling. Du bliver ansat som chefkonsulent med løn og pension efter gældende overenskomst og dine kvalifikationer.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Gentofte Kommune, Bernstorffsvej 161, 2920 Charlottenlund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://gentofte.dk/jobopslag/?hr=show-job/150744&linkref=112315&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845621