BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Til ansættelse snarest muligt søger vi en leder til kommunens lønfunktion, som består af 19 dygtige medarbejdere fordelt i to lønteams og et fælles administrativt team.
Lønfunktionen blev ved årsskiftet organisatorisk en del af Koncernøkonomi, som er ansvarlige for al tværgående økonomi- og lønstyring med en ambition om at professionalisere og effektivere opgaverne til gavn for forretningen og brugerne. Vi søger derfor en dynamisk og erfaren leder, som har indgående kendskab til snitfladerne mellem løn- og personaleopgaver og økonomiprocesserne.
Du bliver en del af et dynamisk og stærkt fællesskab, hvor vi lægger stor vægt på høj faglighed, god trivsel, og et godt grin.
Om jobbet
Lønfunktionens kerneopgave er at understøtte hele organisationen på løn- og overenskomstområdet, og levere korrekt løn til tiden til Rudersdal Kommunes ca. 4.200 ansatte.
Med reference til økonomichefen (områdechef for Koncernøkonomi) indgår du i en ambitiøs ledergruppe, som også indbefatter en budget- og analysechef, en regnskabschef og indkøbschefen.
Du står i spidsen for at udvikle, digitalisere og effektivisere lønadministrationen, hvilket sker i tæt samarbejde med den øvrige ledergruppe - og forretningen.
Din profil
Du har solid ledelseserfaring fra den kommunale sektor og kender kommunale regler og rammer for varetagelse af løn- og personaleopgaver. Du indgår naturligt i både strategiske og operative drøftelser og kan anskue problemstillingerne gennem forskellige faglige prismer. Du er en god kommunikator, både i skrift, tale og handling og går gerne på skamlen og sætter en tydelig retning. Relevant undervisnings- og formidlingserfaring vil være en fordel.
Vi forventer dog ikke, at du på forhånd har dyb faglig indsigt i alle løn- og personaleforhold, men du har indgående forståelse for lønudgifternes betydning for kommunens samlede budget og økonomi og også de øvrige dagsordener, lønstyringen skal understøtte. Konkret kendskab til snittet mellem løn- og økonomiopgaver er en klar fordel.
Du er en dygtig og erfaren personaleleder, som leder gennem tillid og tydelighed og køber ind på forvaltningens værdisæt. Vi lykkes kun i fællesskab og derfor skal du være åben over for andres synspunkter – ligesom du forventes at byde ind med ideer og løsninger, der rækker ud over dit eget faglige ståsted.
Om os
Lønfunktionen er en del af stabsområdet Koncernøkonomi med ca. 60 medarbejdere. Ud over Lønfunktionen omfatter Koncernøkonomi også Budget og Analyse, Regnskab og Opkrævning samt Indkøb, Udbud og Kontrakter. Vi har fokus på at udnytte hinanden styrker og fagligheder og arbejder gerne på tværs af funktionerne.
Lønfunktionen består af 19 dygtige medarbejdere, fordelt i to lønteams og et fælles administrativt team.
Vi bruger KMD Opus’ lønsystem, vagtplan og økonomisystem. Konkret erfaring med disse systemer er en fordel.
Derfor skal du vælge os
Du bliver leder for en lønfunktion med høj faglighed og stærkt kollegaskab, hvor trivsel, arbejdsmiljø og sammenhold vægtes højt. Vi har høje ambitioner for såvel vores drifts- som udviklingsopgaver. Vi arbejder tæt sammen og sætter fagligheden og vidensdeling højt.
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER
Ansættelsesvilkår
Du ansættes ud fra gældende overenskomst og uden øvre arbejdstid.
Lønnen forhandles med afsæt i dine kvalifikationer og erfaringer.
Ansøgning, samtale og kontakt
Du søger jobbet ved at klikke på knappen ”Søg stilling” nedenfor.
Ansøgningsfristen er den 2. oktober. Samtaler forventes afholdt i uge 40.
Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
Peter Lassen, økonomichef
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6117063