I skønne Rudersdal søger vi lige nu en kollega, der motiveres af både at drive og at koordinere kommunens tværgående arbejde med informationssikkerhed. Måske det er dig?
Om jobbetSom informationssikkerhedskoordinator er du kommunens daglige sikkerhedsleder for informationssikkerhed og fungerer samtidig som sekretær for informationssikkerhedsudvalget. Du er det centrale bindeled, der sikrer et effektivt samarbejde mellem informationssikkerhedsudvalget, teamet og fagområderne.
Dette kræver overblik, gode kommunikationsevner, lydhørhed og en fantastisk evne til at samarbejde med forskellige fagligheder samt:
- Koordinere og drive arbejdet i informationssikkerhedsteamet
- Sekretær for informationssikkerhedsudvalget
- Formand for informationssikkerhedsforum
- Risikovurdering af it-systemer og behandlingsaktiviteter, samt opfølgning på afledte opgaver.
- Konsekvensanalyser af it-systemer og behandlingsaktiviteter
- Awareness
- Hændelseshåndtering
- Bidrage ved indkøb af it-systemer og indgåelse af databehandleraftaler
- Rådgivning om informationssikkerhed
- Audit (DPO-audit, it-revision, MitID-revision og NSIS-revision)
- Besvarelse af KL-baseline
- Du har mindst 2 års erfaring med arbejde med informationssikkerhed fra en større organisation, det kan f.eks. være en kommune, region eller en styrelse eller lignende.
- Du har overblik og er god til at koordinere og løse opgaver i fællesskab med teamet.
- Du har en relevant videregående uddannelse
- Du tager ansvar og sikrer at opgaver gennemføres.
- Du er tydelig og god til at kommunikere på forskellige niveauer til både ledelse og medarbejdere.
- Du har erfaring med og kan videreformidle svært stof på en letforståelig måde.
Informationssikkerhed er en del af Digitalisering- og IT-afdelingen der udover Informationssikkerhed består af en Digitaliseringsenhed og en IT-enhed. Du bliver en del af et Informationssikkerhedsteam med 3 skønne kollegaer. Du vil referere til Digitaliserings- og IT-chefen.
Derfor skal du vælge osVi tilbyder en høj grad af frihed og fleksibilitet med mulighed for faglig og personlig udvikling. Vi prioriterer det gode kollegaskab, en uformel omgangstone, og det gode humør – også når hverdagen er krævende.
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER
AnsættelsesvilkårAnsættelse sker i henhold til gældende overenskomst og med start 1. juni 2025 eller snarest muligt.
Ansøgning og samtaler
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Samtaler
Vi forventer at holde samtaler på følgende datoer:
- første samtalerunde torsdag den 10. april 2025
- anden samtalerunde onsdag den 23. april 2025
Hvis du inviteres til samtale hører du fra os tirsdag den 8. april 2025
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/65aaef7d-7abe-4ecf-98ed-7c75c2ab8540