BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kender du dine miljøparagraffer til fingerspidserne eller har du lyst til at grave dig ned i juraen og lære dem? Vil du være del af en varieret hverdag med spændende faglige udfordringer, gensidig sparring og en uformel og hyggelig omgangstone?
Så har vi en ledig plads og en titel som Miljøsagsbehandler, der står og venter kun på dig.
Om jobbetMange virksomheder oplever større krav indenfor miljø og klimaområdet. I Klima, Natur og Miljø er vi ansvarlige for at vejlede og myndighedsbehandle i tæt samarbejde med kommunens virksomheder. Det er et arbejde, der kræver, at man kan sætte sig ind i virksomheders produktion, undersøge lovgivning og kommunikere klare lovkrav samt muligheder, f.eks. indenfor grøn omstilling. I din dagligdag som miljøsagsbehandler veksler du imellem forskellige typer af opgaver, og du vil blive en del af et dynamisk, samarbejdende team, hvor arbejdsopgaverne afhænger af og afspejler dine og teamets kompetencer.
Vi er myndighed på et bredt miljøområde og arbejdsopgaverne spænder vidt og indeholder blandet andet:
- løbende kontakt med virksomheder og miljørådgivere
- tilsyn med tilsynspligtige virksomheder, lige fra autoværksteder til medtech-virksomheder
- udarbejdelse af spildevandstilladelser/tilslutningstilladelser (processpildevand)
- udarbejdelse af tilladelser, miljøgodkendelser af forurenende virksomheder
- behandling af klagesager og kontakt med borgere og virksomheder
Fælles for de mange opgavetyper er myndighedsrollen, og at vi overordnet arbejder med områder under miljøbeskyttelseslovens kapitel 5. Men det sker, at en konkret miljøproblematik kræver et kig i flere lovgivninger eller bekendtgørelser, for at finde det rette lovgreb. Derfor er det en fordel, at man er klar på research indenfor både lovgivning samt teknisk forståelse af problemet.
Din profil
Du kommer gerne med en god portion erfaring, men det er ikke et krav, hvis du er motiveret og lærenem. Har du relevant erfaring med miljølovgivning, sagsbehandling, virksomhedstilsyn - og gerne med industri-spildevand og udarbejdelse af tilslutningstilladelser eller med jordforurening er det en stor fordel. Det kan også være erfaring med rådgivning og tilsyn i en anden form. Du er en god kollega, der tager del i den fælles opgaveløsning og lægger vægt på fællesskab og faglig sparring.
Derudover har du formentlig:
- Relevant akademisk uddannelse, gerne indenfor miljøområdet
- Erfaring fra arbejde i en kommune, styrelse eller en anden politisk organisation
- Har forståelse for sagsbehandling indenfor miljøbeskyttelsesloven og/eller forvaltningsloven
- Er god til at formulere dig på dansk, både skriftligt og mundtligt
- Arbejder struktureret og er grundig, selvstændig og overholder deadlines.
- Er faglig ambitiøs og åben for at lære nyt
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER
AnsættelsesvilkårDu ansættes efter gældende overenskomst for kommunalt ansatte. Du får gode muligheder for personlig og faglig udvikling og en ugentlig arbejdstid på 37 timer med fleksible arbejdsforhold og mulighed for at arbejde hjemmefra.
Om osDu kommer ind i afdelingen ’Klima, Natur og Miljø’, hvor du vil blive en del af et stort og stærkt fagligt fællesskab. Klima, Natur og Miljø er en del af Teknik og Miljø - området. Klima, Natur og Miljø arbejder indenfor natur, miljø, vand, klimatilpasning og grøn omstilling. Du vil blive en del af det ene af afdelingens to teams, Team Klimasekretariat, Virksomheder og Ressourcer, der består af 17 glade og engagerede medarbejdere. Hos os, vil du sidde i kontorfællesskab med kollegaer, som altid er klar på at hjælpe og sparre med dig, ligesom vi altid vil være nysgerrige efter at få dit perspektiv med.
Vi vægter faglighed, vidensdeling og god stemning højt. Vi vil gerne sikre, at du kan udvikle dig fagligt gennem sparring, netværk og ved at deltage i relevante kurser, seminarer mv. Vi har masser af opgaver, der skal løses, så du får rig mulighed for at udfolde dine ambitioner i en afdeling med et godt arbejdsklima og ikke mindst stor politisk opbakning til at understøtte den grønne omstilling af kommunen og virksomheder.
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Samtaler: Vi holder 1. samtaler løbende og forventer at holde 2. samtaler i uge 37/38.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6094124